Deze creatieve initiatieven van onze duurzame partners geven een positieve draai aan de corona crisis

1 april 2020 06:00 • Noor Veenhoven

Deze creatieve initiatieven van onze duurzame partners geven een positieve draai aan de corona crisis

Tijdens deze crisis hebben een hoop van onze winkels en merken het zwaar. Maar de crisis maakt ook creatief! Veel merken en winkels beginnen nu initiatieven en projecten die juist nu leuk zijn. En waarmee ze anderen en zichzelf door deze moeilijke tijden heen proberen te krijgen.

In deze blog lichten we graag een paar van deze mooie projecten uit. Hebben we nog een mooi initiatief gemist? Laat het ons weten en dan voegen we het toe aan deze blog!

Workshop verplaatst naar je eigen huis door Monsak

Monsak is een merk dat prachtige tassen maakt van geüpcycled leer. Maar dat is niet alles, want Margriet, de eigenaresse van Monsak, geeft ook workshops in het maken van tassen in haar atelier in Amsterdam.

Margriet zag meteen dat ze een plan B moest bedenken in deze crisistijden en is daarom een online workshop begonnen. Op de site van Monsak kun je de instructies van het maken van een mon-first-aid-kit vinden. Je kunt gratis het patroon en de instructie downloaden, maar je kunt ook de materialen ervoor bestellen, of zelfs het knutselavontuur samen (online) aangaan met Margriet tijdens een webinar.

Een super leuke workshop dus, die je thuis kan doen zonder de deur uit te hoeven. Perfect dus om je social distancing te oefenen, en een kleine ondernemer te helpen.

diy mon-first-aid-kit

Online sustainable styling bij Brandmission

Bij BrandMission doen ze altijd al enorm hun best om je goed styling advies te geven in de winkel. Zo hebben ze meerdere stylisten in winkels werken die jouw kunnen helpen bij het vinden kleding die het beste bij je past.

Niet helemaal praktisch nu natuurlijk, omdat veel mensen (terecht) liever thuis blijven. Daarom heeft BrandMission hun online styling in het leven geroepen. Het werkt simpel, je vult een uitgebreide vragenlijst  in over je figuur, smaak, stijl, je wensenlijst en je budget. Op basis daarvan stellen ze je styling paspoort samen.

Vervolgens vragen ze je nog om foto’s op te sturen van jezelf, en van kledingstijlen die je aanspreken. Over de mail wordt dan een persoonlijk voorstel gestuurd met producten die goed in jouw stijl passen en waarvan je je favorieten vervolgens meteen kunt kopen als je wilt.

Gratis webinars bij MUDJeans

MUDJeans heeft jaren van ervaring bij het opzetten van een duurzaam en circulair denim merk. Ze hebben in die jaren ontzettend veel geleerd en ook natuurlijk flinke fouten gemaakt. In deze tijd dat veel mensen thuis zitten willen ze daarom graag deze kennis delen in webinars.

De eerste webinar wordt gegeven door de CEO zelf op 1 april om 3 uur, en gaat over hoe het echt is om een circulair bedrijf te runnen. Deze webinar wordt op 8 april herhaalt.

De tweede wordt gegeven op 2 april door Dion Vijgeboom – Denim expert, en hij verteld circulair fashion design.

Je kunt je hier inschrijven voor de webinars.

 

Merken maken mondkapjes om verspreiding van COVID-19 tegen te gaan

Ook al is het gebruik van zelfgemaakte mondkapjes nog steeds een beetje omstreden. Toch beginnen steeds meer instanties het gebruik van gezichtsbedekking aan te moedigen. Dit is vooral, omdat gezichtsbedekking de verspreiding van het virus kan indammen.

Enkele van onze merken springen in op de vraag naar maskertjes en wij zijn zelf ook een samenwerking aangegaan met Escape the System om meer maskertjes op de markt te brengen.

Mondkapjes van partners

De maskertjes van FRAENCK

FRAENCK maakt normaal gesproken mooie tassen van bedrijfsrestanten in hun eigen werkplaats in Nederland. Nu hebben ze ook een collectie van maskertjes op de markt gebracht. De inkomsten van de maskertjes worden alleen gebruikt om hun eigen kosten te dekken en de maskertjes zijn de helft van de prijs voor mensen die werken in vitale beroepen.

Samenwerking voor mondkapjes tussen Escape the System en Project Cece

Samen met Escape the System brengen we zelf ook wat maskertjes op de markt. Sippie Dijk maakt de maskertjes allemaal zelf in Friesland en wij verkopen ze voor haar. De eerste 100 maskertjes die Sippie heeft gemaakt heeft ze gedoneerd aan een zorginstelling bij haar in de buurt.

Voor elke 5 maskertjes die we verkopen zullen we er eentje doneren aan een instelling die ze goed kan gebruiken, zoals een daklozenopvang. Je kunt de maskertjes nu in de pre-sale bestellen als enkele maskertjes of in pakketjes van 5.

Zero Waste maskertjes van Good Krama

Good Krama maakt van de restanten stof die ze overhebben makertjes in hun eerlijke werkplaats in Cambodja. De maskertjes zijn duurzaam, veganistisch en Good Krama doneert 30% van de inkomsten van de maskertjes aan de World Health Organisation.

Mondkapjes is leuke prints bij Nyra

Het Duitse merk Nyra maakt altijd al leuke items met mooie prints van duurzaam katoen. Nu gebruiken ze dezelfde stoffen (100% GOTS gecertificeerd biologisch katoen) om mondkapjes mee te maken. De maskertjes worden met de hand in Berlijn gemaakt.

 

Studio JUX geeft 20% korting op giftcards

Een stenen winkel zoals Studio JUX maakt nauwelijks omzet in hun winkel op het moment. Daarom geven ze nu 20% korting op hun cadeaukaarten met de code U+JUX. Samen blijven we positief en jij kunt dus Studio JUX helpen door deze tijd heen te komen.

 

Gerelateerde artikelen:

Project Cece is een verzamelwebsite voor eerlijke en duurzame kleding. Door de leukste merken en winkels op één website te verzamelen maken we het makkelijker om duurzame mode te vinden. Neem eens een kijkje in onze shopsectie!

blog comments powered by Disqus
Deel deze post:
Categorie: Fashion tips & outfits

Join the fair fashion movement

Samen staan we sterk! Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen
in eerlijke en duurzame mode.